Yozgat Bozok Üniversitesi

EĞİTİM YÖNETİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI

I. YARIYIL

Dönem

Ders Kodu

Ders

DERSİN KREDİSİ

T   U   K

Seçimli/

Zorunlu

AKTS

  I.YARIYIL

EYT101

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik

3   0   3

Zorunlu

7

EYT102

Eğitim Yönetimi Ve Denetimi

3   0   3

Zorunlu

7

EYT103

Eğitimsel Liderlik

 

3   0   3

Seçmeli

7

EYT104

Örgütsel Davranış

3   0   3

Seçmeli

7

EYT105

Eğitim Programlarında Güncel Yaklaşımlar

3   0   3

Seçmeli

7

 

 

 

 

Toplam

35

II. YARIYIL

Dönem

Ders Kodu

Ders

DERSİN KREDİSİ

T   U   K

Seçimli/

Zorunlu

AKTS

      II. YARIYIL

EYT201

Eğitim İstatistiği

3   0   3

Zorunlu

7

EYT202

Yönetim Kuramları ve Uygulamaları

3   0   3

Zorunlu

7

EYT203

İnsan Kaynakları Yönetimi

3   0   3

Seçmeli

7

EYT204

Yönetimde Yeni Yaklaşımlar

3   0   3

Seçmeli

7

EYT205

Nitel Araştırma Yöntemleri

3   0   3

Seçmeli

7

EYT206

Bitirme Projesi

0   0   0

Zorunlu

20

 

 

 

 

Toplam

55

 

III.YARIYIL

Ders Kodu

Ders

DERSİN KREDİSİ

T   U   K

Seçimli/

Zorunlu

AKTS

 EYT301

Bitirme Projesi

 0    0   0

Zorunlu

20

 

 

 

Toplam

20

Eğitim Yönetimi Bilim Dalı Tezsiz Yüksek Lisans Programı kapsamında öğretim programında yer alan zorunlu ve seçmeli derslere ilişkin ders içerikleri aşağıda sunulmuştur:

 

KODU

Z/S

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

    EY101

Z

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

3

0

3

7

 

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği Dersi: Araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi, ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı araştırma yöntemlerini (Deneysel yöntem, betimleme yöntemi, İlişkisel yöntem, vb) gözden geçirmek ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gerekli literatür tarama, veri toplama, veri değerlendirme ve araştırma raporu hazırlama tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. 

 

KODU

Z/S

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

EYT102

Z

Eğitim Yönetimi Ve Denetimi

3

0

3

7

 

Eğitim Yönetimi ve Denetimi Dersi: Eğitim yönetiminin tanımı, kapsamı, eğitim yönetimi ile ilgili kavramlar, eğitim yönetiminin temel ilkeleri, yönetim süreçleri. Denetim ve eğitim denetiminin tanımı, belli başlı denetim kuramları ve görüşler, kurumların gelişme yönü, denetim kurumlarına karşılaştırmalı bakış, eğitim denetiminde danışmanlık, rehberlik, kontrol inceleme, soruşturma yönü, denetimin eğitim sistemini, amaç, yapı, süreç ve iklim boyutlarında analizi.

 

KODU

Z/S

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

EYT103

S

Eğitimsel Liderlik

3

0

3

7

 

Eğitimsel Liderlik Dersi: İktisadi düşünce tarihi içinde eğitim, eğitim talebi ve genel özellikleri, eğitim hizmeti arzının genel özellikleri, eğitimin tüketim ve yatırım özelliği, eğitim yatırımlarının iktisadi gelişmeye katkısı ve ölçülmesi, eğitim hizmetlerinin finansmanı, kaynak dağılımı ve eğitim hizmeti, eğitim harcamaları ve maliyet fayda analizi, eğitim ve iktisadi kalkınma, Türkiye’de eğitim ve iktisadi kalkınma konularının incelenmesi

 

KODU

Z/S

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

EYT104

S

Örgütsel Davranış

3

0

3

7

 

Örgütsel Davranış Dersi: Örgütsel yaklaşımlar, örgüt içindeki grupları ve bireylerin davranışlarını etkileyen, kişilik, motivasyon, örgütsel iklim, iletişim, liderlik, iş doyumu, moral, çatışma, problem çözme ve stresle başa çıkma yöntemleri, örgütsel etkililik ile örgütsel değişme kavramları üzerinde tartışmalar yapma ve bu konuda projeler geliştirme.

 

KODU

Z/S

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

EYT104

S

Eğitim Programlarında Güncel Yaklaşımlar 

3

0

3

7

 

Eğitim Programlarında Güncel Yaklaşımlar Dersi: Eğitim programının temel kavramları, ögeleri ve özellikleri, eğitimde program geliştirme sürecini etkileyen faktörler, eğitim programları ve denetim, eğitim programları ve siyaset ve eğitim programlarında reform çalışmaları gibi başlıkların ele aındığı bir derstir.

 

KODU

Z/S

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

EYT201

Z

Eğitim İstatistiği

3

0

3

7

 

Eğitim İstatistiği Dersi: Parametrik ve non-parametrik testler, parametrik test çözümleme yöntem ve teknikleri, non-parametrik test çözümleme yöntem ve teknikleri, regresyon ve korelasyon, uygulamalı işlenmesi ve sonuçların yorumunun ayrıntılarla ele alınması.

 

KODU

Z/S

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

EYT202

Z

Yönetim Kuramları Ve Uygulamaları

3

0

3

7

 

Yönetim Kuramları Ve Uygulamaları Dersi: İlgili alanyazında, yönetim bilimine ilişkin çeşitli kuramların (örn. klasik kuram, neo-klasik kuram, modern kuram, katılımcı yaklaşımlar) incelenmesi ve bu kuramların örgütlerde ne şekilde uygulandığına dair konuların ve örneklerin ele alınması

 

KODU

Z/S

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

EYT203

S

İnsan Kaynakları Yönetimi

3

0

3

7

İnsan Kaynakları Yönetimi Dersi: Eğitim kurumlarındaki insan kaynaklarının yönetimi için gerekli beceri ve bilgilerin kazandırılması. Eğitim ve okul yönetiminde insan kaynakları yaklaşımı, insan kaynaklarının artan rolleri, İKY’de insan, örgüt ve yönetim anlayışı, İKY’nin amaçları, işlevleri (seçme, yetiştirme, geliştirme, koruma, ödeme), ilkeleri (yeterlik, kariyer, eşitlik, güvence, yansızlık) planlaması konularının teorik ve uygulamalı şekilde incelenmesi ve Türk Milli-Eğitim sisteminde İKY ve sorunları.

 

KODU

Z/S

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

EYT204

S

Yönetimde Yeni Yaklaşımlar

3

0

3

7

 

Yönetimde Yeni Yaklaşımlar Dersi: Eğitim yönetimindeki çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi vermek ve bunların Türk eğitim yönetimine olan etkileri hakkında değerlendirmeler yapma. Yönetimde kaos, sinizm, mobbing, net generasyon, bilgi yönetimi, öğrenen örgüt, değişim yönetimi, kriz yönetimi, stratejik yönetim, farklılıkların yönetimi, imaj yönetimi gibi yeni yaklaşımları irdeleyerek eğitim sisteminde yansımalarını görebilme.

 

KODU

Z/S

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

EYT205

S

Nitel Araştırma Yöntemleri

3

0

3

7

Nitel Araştırma Yöntemleri Dersi: Öğrencilere nitel araştırma yöntemleri konusunda anlayış kazandırmak ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma projeleri yürütmeye yönelik uygulamalar yapmalarını sağlama.